W3C توصیه نامه HTML5.1 را منتشر کرده، به این معنی که نسخه ی ۵.۱ به عنوان نسخه جدید استاندارد HTML انتخاب شده است. HTML5.1 با مجموعه ای از ویژگی های جدید و مفید جایگزین HTML5 خواهد شد. سه ویژگی جالب که با نسخه جدید همراه شده عبارتند از تگ های <picture> ،<dialog> ،<summary> و <details>. برای آشنایی بیشتر با زبان اچ تی ام ال نسخه ی ۵.۱، با سکان آکادمی همراه باشید.




کنسرسیوم شبکه جهانی وب (W3C) خصوصیات رسمی HTML 5.1 را عرضه کرده است. W3C اعلام کرد که این خصوصیات برای «پنجمین نسخه بزرگ و اولین اصلاح کوچک» از زبان اصلی شبکه جهانی وب یعنی HTML است؛ به این ترتیب نسخه ی 5.1 به عنوان «پیشنهاد W3C» جایگزین HTML5 خواهد شد. طبق معمول در آخرین نسخه، ویژگی های جدید به کمک توسعه دهندگان وب اپلیکیشن های مختلف معرفی شده اند. 

طبیعتا در مقایسه با HTML 5، ویژگی های جدید زیادی اضافه نشده اند. ویژگی های اصلی که همراه با پیشنهادات این کنسرسیوم ارائه شده شامل تگ های <picture> ،<dialog> ،<summary> و <details> است. به طور مثال، از تگ picture می توان برای انتخاب تصاویر واکنش گرا و یا از تگ های details و summary برای ارائه ی اطلاعات بیشتر در مورد یک آیتم استفاده کرد.

این خبر همچنین اشاره می کند که W3C در نظر دارد HTML 5.2 Recommendation را در سال 2017 ارائه کند که جایگزین HTML 5.1 Recommendation خواهد شد که برای مشاهده HTML 5.1 Recommendation کامل، می توانید به HTML 5.1 W3C Recommendation مراجعه کنید.