در پاسخ به این سؤال که یادگیری برنامه نویسی اندروید ارزشش را دارد یا خیر می بایست بیشتر به جای آنکه احساسی تصمیم کنیم، می بایست به آمار و ارقام نگاهی بیندازیم چرا که به خوبی گواه موفقیت یا عدم موفقیت یک اکوسیستم در حال حاضر و در آینده می باشند. سیستم عامل محبوب اندروید که توسط غول فناوری دنیا -گوگل- رهبری می‌شود توانسته در عمر نه چندان بلند خود با استقبال بسیار قابل توجهی مواجه شود.

 وقتی اکوسیستمی در میان کاربران جا باز کند، مسلماً نیاز به تعدادی توسعه‌دهنده برایش احساس می‌شود تا با ایده پردازی های خود بتوانند میزان محبوبیت آن اکوسیستم را چندین برابر کنند. در این مقاله قصد داریم ببینیم که میانگین حقوق یک برنامه نویس اندروید در سالی که در آن به سر می‌بریم چقدر است. لذا اگر برنامه نویس اندروید هستید و یا بر سر دو راهی قرار گرفته‌اید که آیا این پلتفرم را برای ادامه فعالیت حرفه‌ای خود انتخاب کنید یا خیر، با وبلاگ سکان آکادمی همراه باشید.

صنعت موبایل طی سال‌های گذشته توانسته انقلابی در دنیای دیجیتال به راه اندازد که بیشتر این نقش را پلتفرم های اندروید و آی او اس بازی می کنند. پیش‌بینی ها حاکی از آنند که تا پایان سال ۲۰۱۵ تعداد گوشی های موبایل از تعداد آدم‌های روی کره زمین بیشتر خواهد شد و به نظر می‌رسد که بخش قابل توجهی از این موبایل ها دارای سیستم عامل اندروید خواهند بود. در تصویری که در بالا مشاهده می‌کنید می‌توانید سهم پلتفرم اندروید را نسبت به سایر رقبایش ببینید به طوری که این سهم به بیش از ۸۱ درصد می رسد. علاوه بر این، گفته می‌شود که تا چند سال آینده تعداد گوشی های اندرویدی ارزان‌ قیمت به بیش از ۲ میلیون دستگاه خواهد رسید.


در نمودار فوق هم که برگرفته از سایت Indeed.com است میانگین حقوق برنامه نویسان اندروید را مشاهده می کنید. این آمار به‌قدری اغوا کننده است به طوری که چه برای برنامه نویسان سایر اکوسیستم ها و چه برای کسانی که برنامه نویس نیستند جذاب به نظر می رسد. رقم ۱۰۲ هزار دلار آمریکا برای یک برنامه نویس اندروید در سال چیزی معادل با ماهیانه ۲۵ میلیون تومان به پول ما است! در نمودار زیر هم لیستی از مشاغل مختلف مرتبط با حرفه برنامه نویسی اندروید را مشاهده می کنید: